About

Ik ben Esther

Van kleins af aan leerde mijn moeder me de lichaamsscan, de ontspanningsversie voor het slapen. Ondanks dat ik deze zo nu en dan een periode oversloeg ben ik deze meditatie altijd blijven doen.

Van kleins af aan mankeerde ik van alles en de artsen konden niet ontdekken wat er aan de hand was. Verschillende keren was me in de puberteit aangeraden om te gaan mediteren of om yoga te gaan doen. Dit trok me in die tijd helemaal niet aan, al dat vage hippie gedoe.  Het bleef wel in mijn achterhoofd zitten en de lichaamsscan die ik nog steeds deed, ontspande mijn lichaam en geest en ookal kon ik geregeld nog steeds niet slapen ik begon wel aan een uitgeruste dag.

Na jaren bleken de klachten door twee imuunziektes te komen: MS en een te langzame schildklier.  Vanuit het UMCG werd me in 2009 een mindfulness cursus aangeboden, deze wordt nog steeds gegeven door het UMCG in samenwerking met MS Anders voor MS patiënten. Ik had veel baat bij deze cursus en mijn interesse was gewekt. Na de  cursus ben ik doorgegaan met Mindfulness en Mediteren. Ik volgde en volg meerdere cursussen, ik mediteer online via sites en apps met anderen en alleen.

Geleidelijk aan, merkte ik dat ik steeds meer en meer baat heb bij het mediteren. Ik ben anders tegen dingen aan gaan kijken, ik ben rustiger in mijn hoofd waardoor ik sneller en beter besluiten kan nemen en kan beter met de pijn, vermoeidheid en de achteruitgangen van de ziektes om gaan. Ik weet zeker dat anderen ook veel baat kunnen hebben bij het mediteren en mindfulness en ik ben opleidingen gaan volgen om anderen hiermee te kunnen coachen, te begeleiden.

Er zijn heel veel soorten meditaties waardoor er altijd wel een paar soorten zijn die voor jou werken. Ik kan met jou die zoektoch aan gaan zodat je niet alles alleen hoeft uit te zoeken en ik kan je laten zien hoe je het kunt implanteren in je drukke bestaan. Want elke dag een uur mediteren is voor velen moeilijk inroosteren en dat is ook niet nodig als je dat niet wilt. Aangezien mediteren iets is wat je moet trainen, net als je spieren bij een sport, is het wel belangrijk om elke dag iets te doen, dit zal ik je uitleggen en ik laat je zien wat je allemaal kunt doen.

Binnenkort starten er een aantal cursussen, informatie daarover komt er aan.

Elke zondag ochtend geef ik een meditatie online via Zoom. Op deze zondagen worden verschillende soorten meditatievormen behandeld.

Inloop vanaf 9:50    Start: 10:00,

Duur: 15-45 minuten

Na de meditatie is er een korte nabespreking over de meditatie, waarin je, als je wilt, iets kunt vertellen over de ervaring met de meditatie.

Mocht je na de nabespreking nog even prive de meditatie willen afsluiten omdat de meditatie nog diep zit of je wilt prive iets vragen of vertellen over de meditatie of iets gerelateerd, dan kan dat. Vraag hier om of stuur me een prive chat tijdens de nabespreking.

Fijne dag,

Esther

%d bloggers liken dit: